Sådan får du styr på indkøb af kontorartikler

Det kan være noget af en opgave at skulle købe kontorartikler, da der er mange forskellige ting, der bør være på lager. Med de rette kontorartikler på kontoret glider arbejdet nemlig nemmere, og alle kan arbejde effektivt, da der er de fornødne ting til rådighed. Det gælder derfor om altid at have styr på indkøb af kontorartikler. Men hvordan får du det?

Lav en liste med de nødvendige kontorartikler

Du bør altid have det fulde overblik over, hvilke kontorartikler der er brug for på kontoret. Derfor bør du lave en liste, hvor alle disse ting står på. Derved kan du blot gå ind på lageret med kontorartikler med din liste for at få styr på, hvilke kontorartikler der er ved at være mangel på, og som du derfor skal bestille hjem. Det gør det hele nemmere for dig.

På listen kan du eventuelt også notere, hvor mange der skal bestilles hjem af gangen ud for de forskellige ting. Er der eksempelvis brug for ringbind i forskellige farver, bør du ligeledes have hver farve på din liste. På den måde kan du lave et hak ud for den farve, der mangler, mens du på samme tid ved, hvor mange du skal bestille. 

Listen gør dig efterfølgende i stand til at sætte dig ved din computer eller foretage en opringning for at lave en bestilling af alle de kontorartikler, du skal have.

Vælg en forhandler med et stort udvalg

Det er altid en fordel at vælge en forhandler af kontorartikler med et stort udvalg således, at du kun skal bestille kontorartikler ét sted.